Ekonomi

Güneydoğu Asya MRO pazarı, hava trafiği ve filo genişlemesinin etkisiyle önemli ölçüde büyümeye hazırlanıyor

Güneydoğu Asya hava taşımacılığı Bakım, Onarım ve Operasyon (MRO) pazarının 2021’de 5.259,1 milyon dolardan 2032’de 13.481,3 milyon dolara yükseleceği ve 2022’den 2032’ye kadar %7,8’lik bileşik yıllık büyüme oranı (CAGR) tahmin ediliyor. Bu genişleme, artan hava trafiği, yeni uçaklara olan talep, MRO endüstrisine yapılan yatırımlar, düşük maliyetli taşıyıcıların yükselişi, destekleyici hükümet politikaları ve teknolojik ilerlemeler gibi faktörlerden kaynaklanmaktadır.

COVID-19 salgınının yarattığı zorluklara rağmen MRO şirketlerinin stratejilerini uyarlayıp dijitalleşmeye odaklanmasıyla bir iyileşme gözlemlendi. Dar gövdeli uçak segmenti, daha kısa menziller ve iç hatlar konusundaki popülaritesinden dolayı bu pazarın lideridir. Ticari havacılık segmenti de artan yolcu trafiği ve filo genişlemesi nedeniyle önemli bir pazar payına sahiptir.

Bağımsız MRO segmenti, verimli hizmetlere yönelik artan talep nedeniyle pazara hakim durumda. Bu arada, Güneydoğu Asya ülkeleri bölgesel bağlantıyı artırmaya odaklandıkça havayolu segmentinin de yüksek bir büyüme yaşaması bekleniyor. Motor revizyon hizmet türü, havayollarının çevresel sürdürülebilirliğe odaklanması nedeniyle büyük bir pazar payına sahiptir.

Bölgede düzenli bakım ve onarım gerektiren, yaşlanan çok sayıda uçak var ve bu durum, uçak modernizasyonu ve yapısal onarımlarda uzmanlaşmış MRO sağlayıcıları için değerli fırsatlar sunuyor. Singapur gelir açısından pazarın lideri olurken, büyüyen havacılık sektörü, artan hava trafiği ve hükümetin altyapı geliştirmeye odaklanması gibi faktörler nedeniyle Tayland’ın en hızlı büyümeye sahne olması bekleniyor.

Güneydoğu Asya’daki büyümeye paralel olarak, küresel Uçak MRO pazarının 2022’de 91,15 milyar dolardan 2030’a kadar 134,07 milyar dolara çıkması bekleniyor. Bu büyüme, orta sınıf yolcuların yükselişi ve gelişmekte olan ülkelerdeki MRO hizmet sağlayıcılarının yükselişiyle destekleniyor. Çin, Singapur ve Hindistan gibi ekonomiler. En önemli oyuncular arasında AAR, Barnes Group Inc, Collins Aerospace, Delta TechOps, ST Engineering, Safran Nacelles, Boeing ve Honeywell yer alıyor.

MRO hizmetleri için Japan Airlines ve Airbus ile sözleşmeler imzalanırken, Boeing 777 uçakları ve UH-60 Black Hawk uçaklarının MRO’larına ileri teknoloji entegrasyonu için Boeing ve Honeywell ile sözleşmeler imzalandı. Hindistan hükümetinin 12 milyar dolarlık havalimanı altyapı yatırımı, ticari ve askeri son kullanıcılar için pazarı daha da genişletecek. Başlıca işletmeler arasında Çin’in Guangzhou Aircraft Maintenance Engineering Co., Ltd (GAMECO) şirketi ve Airbus ve Rolls-Royce’un önemli bir ayak izine sahip olduğu Singapur’un yerleşik MRO merkezleri yer alıyor.

Artan küresel güvenlik tehditleri, savunma uçağı üretimini ve özel MRO şirketleri tarafından desteklenen şirket içi MRO faaliyetlerini artırıyor. Bu küresel genişleme, APAC ve MEA’da artan savunma harcamaları, Hindistan’da yeni yeşil alan havalimanlarının inşası, artan küresel yolcu sayıları ve APAC uçak MRO pazarının dörtte birine katkıda bulunan Singapur’un 120 havacılık şirketi gibi faktörlerle daha da güçleniyor.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

agin-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu