Çin Markalarının Değeri 1 Trilyon Doların Üzerinde
ŞANGAY, 8 Eylül (Xinhua) — 2023 BrandZ 100 En Değerli Çin Markası raporuna göre, en büyük 100 Çin markasının maliyeti bu yıl üst üste üçüncü kez 1 trilyon ABD dolarını aştı.
Uluslararası pazar araştırma şirketi Kantar tarafından Cuma günü yayınlanan raporda, en büyük 100 Çin markasının toplam değerinin bu yıl 1,01 trilyon dolar olduğu belirtildi. Tencent, yaklaşık 144,11 milyar dolarlık marka değeriyle listenin başında yer aldı.
İnternet devi Alibaba 90,19 milyar dolarlık marka değeriyle ikinci sırada yer alırken, içki üreticisi Kweichow Moutai 88,43 milyar dolarlık marka değeriyle üçüncü sırada yer aldı.
Alkol, hazır giyim ve otomobil segmentindeki markalar, 100 Çin markasının toplam değerine 175,89 milyar dolar değerinde en büyük katkıyı sağladı. Rapora göre hazır giyim bölümü, geçen yıl marka varlıklarında bir önceki yıla göre yüzde 327 oranında hızlı bir büyüme kaydetti.
Hesaplamalarda marka değeri, ilk 100’de yer alan her şirketin marka katkısının finansal değeriyle çarpılmasıyla ölçülüyor.